HOME AKTUALITY O SPOLEČNOSTI NÁŠ PRODUKT POMÁHÁME PRO MÉDIA KONTAKT
image
přidáno 30.4.2015 v 12:20
Téměř každý druhý Čech si vezme půjčku bez prostudování nabídky
Téměř každý druhý Čech si vezme půjčku, aniž by si nabídku porovnal u vícero společností a řádně prostudoval smlouvu. V porovnání s Poláky, Slováky, Maďary a Rumuny se Češi v tomto směru ukazují být méně uvážliví.

Toto alarmující zjištění vyplynulo z mezinárodního průzkumu, který realizovala agentura TNS pro společnost Provident Financial. Průzkumu se zúčastnilo více než 5 tisíc respondentů ve věku 18- 65 let, z toho tisícovka pocházela z Česka.

K laxnímu přístupu při braní půjčky se přiznalo 43 % Čechů a 38 % Poláků. Lépe jsou na tom Slováci a Maďaři (33 %). Jako vůbec nejzodpovědnější z průzkumu vyšli Rumuni – půjčku si bez patřičného prostudování vzalo pouze 25 % z nich.

Skutečnost, že Češi nabídky méně prověřují a méně porovnávají mezi sebou, může souviset s tím, že mají tendenci důvěřovat poskytovateli, a tak se při výběru půjčky rozhodují rychle,“ vysvětlil manažer marketingového výzkumu Providentu Josef Macák.

Právě délka rozhodování při výběru půjčky se v jednotlivých zemích liší. Pouze pětina respondentů z Česka se o půjčce rozhodovala déle než měsíc, zatímco v Polsku a Maďarsku to byla téměř čtvrtina. Rekordmany se ukázali být Rumuni (36 %) a Slováci (40 %), kde se vyskytuje nejvyšší podíl lidí, kteří se rozhodovali déle než měsíc.

S tímto zjištěním koresponduje fakt, že si Češi v porovnání s ostatními sledovanými národy vůbec nejčastěji půjčují v případě nenadálých výdajů, na dlouhé rozhodování proto nemají čas. Dalšími důvody, kvůli kterým si Češi nejčastěji berou půjčky, jsou nákup zařízení do domácnosti a opravy či renovace,“ doplnil Macák.

Klíčová je rychlost

Bez ohledu na národnost se respondenti shodli, že mezi nejdůležitější kritéria pro výběr půjčky patří rychlost, s jakou jim peníze budou poskytnuty. Podstatná je dále cena a jednoduchost získání půjčky bez nutnosti velkého papírování. Speciálně pro Čechy je důležitá dostupnost kamenné pobočky, což se v ostatních zemích ukázalo jako druhořadé kritérium.

Potvrzuje se, že Češi jsou, co se týče financí, konzervativnější a i v době internetu stále preferují osobní kontakt,“ komentoval zjištění Macák.

Pro další informace kontaktujte:

Ondřeje Holoubka, tel: 602 212 385, ondrej.holoubek@provident.cz
mediální zpráva 29 / 81