HOME AKTUALITY O SPOLEČNOSTI NÁŠ PRODUKT POMÁHÁME PRO MÉDIA KONTAKT
image
1 VIDEO
přidáno 23.6.2020 v 15:32
Diverzita v Providentu

Provident se už podruhé stal signatářem a také Zlatým ambasadorem Charty diverzity. Stalo se tak u příležitosti 10. výročí Evropské Charty Diverzity a Dne Diverzity, který probíhal 15. května. Přistoupením k Chartě Diverzity se zaměstnavatelé hlásí k závazku rozvíjet všeobecně tolerantní pracovní prostředí, podporující rozmanitost.

 Pevně ukotvené principy s reálným dopadem

 „Podpora diverzity je pro nás naprosto přirozená věc, i proto jsme s přistoupením k Chartě diverzity vůbec neváhali.  V Providentu je složení managementu z pohledu gender diverzity dlouhodobě vyrovnané bez nutnosti zavádět opatření typu kvót.  Náš přístup vychází z principů otevřenosti, důvěry a flexibility“, přibližuje Marcela Kosmatová, HR manažerka.

 Všem zaměstnancům i obchodním zástupcům se Provident snaží vycházet maximálně vstříc v tom, aby mohli v pohodě skloubit práci a soukromí. Ať už jsou rodiči, nebo se o své rodiče starají, nebo mají jakoukoli jinou potřebu organizovat svůj čas flexibilně. Pomáhá i neformální a otevřená firemní kultura – řešení věcí společně a napřímo i sdílení prostoru pro práci bez ohledu na hierarchii pozic.

I díky tomu společnost již dvakrát po sobě získala mezinárodní certifikaci institutu Top Employers, která oceňuje kvalitu procesů a pracovního prostředí.

 Pracovní prostředí se změní, flexibilita bude žádoucí

 Mnohé průzkumy napovídají, že trh práce po pandemii koronaviru rozhodně nebude stejný. Některé prognózy avizují zvýšení nezaměstnanosti, jiné upozorňují na potřeby organizací upravit způsob svého fungování s ohledem na měnící se vnější prostředí i požadavky zaměstnanců. V době karantény si i zaměstnanci společnosti Provident Financial vyzkoušeli, jaké to je téměř tři měsíce pracovat jen z domova, vést týmy nebo spolupracovat s kolegy pouze na dálku. Týkalo se to i pozic, kde jsme si práci z domova dokázali dříve představit jen těžko – například operátorů kontaktního zákaznického centra. Co dosud znělo jako sci-fi se stalo realitou a téměř všechny pracovní činnosti se během několika dnů podařilo přesunout do bezpečí domovů všech zaměstnanců.

 „Podmínkou rychlého zavedení práce z domova byla silná podpora managementu, perfektní spolupráce týmu, který opatření zaváděl a pravidelná a intenzivní komunikace. Nutností byla vzájemná důvěra, že doma opravdu zvládneme fungovat, a to i v podmínkách, kdy bylo potřeba skloubit home office s péčí o děti, které nemohly do školy. Pomáhala nám i zpětná vazba od zaměstnanců, kterou jsme každé dva týdny získávali v krátkých průzkumech a okamžitě jsme tak mohli reagovat na jejich podněty a potřeby.“ komentuje řešení Marcela Kosmatová.

 Většina zaměstnavatelů po návratu do nového normálu pracuje na úpravě pracovních podmínek, aby vyšli vstříc novým potřebám jejich zaměstnanců, a to zejména v oblasti rozšíření flexibilních forem práce a lepší dostupnosti práce na dálku. Právě flexibilní pracovní podmínky mohou skvěle podpořit diverzitní pracovní prostředí firem a to díky možnosti rozvoje kariéry například u žen vracejících se z mateřské dovolené, rodičů mladších dětí nebo zaměstnanců, kteří pečují o starší členy rodiny.

 Aktivity podporující diverzitu

 „Věříme, že aktivity Charty diverzity podporují otevřené a férové pracovní prostředí na českém trhu. Podpora diverzity je součástí spektra společenských aktivit Providentu, kterými reagujeme jak na potřeby našeho okolí, tak i zaměstnanců a obchodních partnerů.“ říká Marcela Kosmatová.

 Jednou z aktivit organizace Byznys pro společnost, která má Chartu diverzity v České republice pod svou záštitou, byla konference Matky a otcové vítáni, která se konala v Praze 11. 6. 2020. Na akci se o své zkušenosti a názory podělily dvě manažerky Providentu, které jsou samy matkami malých dětí a zároveň vedoucími pracovnicemi. V letošním roce se Provident stal také partnerem dvacátého ročníku mentoringového programu pro ženy Equilibrium, který organizuje Britská obchodní komora. 

mediální zpráva 81 / 81