HOME AKTUALITY O SPOLEČNOSTI NÁŠ PRODUKT POMÁHÁME PRO MÉDIA KONTAKT
image
TOP · přidáno 29.4.2015 v 13:50
Provident se stal partnerem kampaně Evropské komise na ochranu práv spotřebitelů
Společnost Provident Financial se stala hrdým partnerem Evropské komise pro právě spuštěnou informační kampaň o právech spotřebitelů. Evropská komise touto kampaní informuje širokou veřejnost zejména o právu na informace, o právu na odstoupení od smlouvy do 14 dnů a o právu na předčasné splacení půjčky.

Je důležité znát svá práva při žádosti o spotřebitelský úvěr. Z výzkumu TNS vyplynulo, že spotřebitelé se často spokojí s informacemi od své banky nebo přátel, aniž by zcela porozuměli smluvním podmínkám. Věříme, že se nám díky této informační kampani podaří zvýšit informovanost o důležitých právech zakotvených v zákonech Evropské unie,“ uvedla eurokomisařka pro spotřebitele Věra Jourová.

Osvětová kampaň cílí hlavně na mladé lidi ve věku 18 – 35 let, kteří uvažují o svém prvním úvěru a mohli by potřebovat odpovídající informace o svých právech. Těmi jsou:

  1. Právo požadovat ještě před uzavřením smlouvy informace o úvěru na přehledném standardizovaném formuláři Evropské unie. 
  2. Právo odstoupit od úvěrové smlouvy do 14 kalendářních dnů od jejího podpisu.
  3. Právo splatit spotřebitelský úvěr kdykoliv dříve, než bylo stanoveno při podpisu smlouvy.

 „Pro nás jako finanční společnost je klíčové, aby naši zákazníci měli maximum informací o své půjčce. Tyto informace zároveň musí být ve srozumitelné podobě, aby jim lidé rozuměli. Dále považujeme za důležité, aby lidé, pokud už uzavřou smlouvu, měli možnost změnit názor a od smlouvy mohli odstoupit. Z těchto důvodů jsme se přijali partnerství Evropské komise a kampaň za práva spotřebitelů podpořili. O všech těchto právech informujeme naše zákazníky i širokou veřejnost,“ uvedl tiskový mluvčí Providentu Ondřej Holoubek.  

Oceňujeme přístup Providentu k etickému úvěrování a jsme velmi rádi, že podpořil osvětovou kampaň Evropské komise o právech spotřebitelů v oblasti úvěrů,“ říká Martin Stašek, tiskový mluvčí českého zastoupení Evropské komise.

Podle průzkumu TNS pro Evropskou komisi pouze 30% Čechů čte smluvní podmínky pečlivě a celé. 38% Čechů se také necítí být dostatečně informováno o svých právech. „Jedním ze základních problémů spotřebitelských úvěrů je jejich složitost. Věřitelé soupeří cenou, a spotřebitel tak snadno uzavře smlouvu, které nerozumí a kde se skrývají drakonické sankce jen proto, že RPSN je nižší. Srozumitelnost by měla být standardem každé férové společnosti,“ doplnil Daniel Hůle z neziskové organizace Člověk v tísni.

Pro další informace kontaktujte:
Ondřeje Holoubka, tel: 602 212 385, ondrej.holoubek@provident.cz

Link na stránky Evropské komise
aktualita 58 / 106